K&M:llä tapahtuu

Ajankohtaista

  • UUSI!!! Kymppiryhmät

    !!! LOPPUUNMYYTY !!!
    LÄHDE MUKAAN KOHTI PAREMPAA KUNTOA JA KEVYEMPÄÄ OLOA.
    Seuraava ryhmämme alkaa lokakuussa 2021.
    Olisiko kiva jos painosta tippuisi kymppi? Tuntuuko liikkuminen yksin vaikealta? Jäätkö liian usein sohvalle?
    Kymppiryhmässä koet ryhmäläisten ja valmentajien korvaamattoman tuen ja pian huomaat jääneesi koukkuun hyvään ja energiseen oloon. Aloita kanssamme uusi elämäntapa.


    Lue lisää
  • K&M NUORISOTAKUU

    Nuorisotakuu on Kuntokeskus K&M:n lanseeraama konsepti, jolla halutaan tarjota nuorisolle turvallinen ja ohjattu väylä kuntosaliharjoitteluun.


    Lue lisää
  • K&M:n pienryhmäliikunta

    Tule mukaan harjoittelemaan ohjatusti maksimissaan 8 hengen pienryhmässä. Valittavanasi on kolme erilaista tuntia, joihin osallistua. Vatsa-Pakara, kaksi Toiminnnallista tuntia sekä kehonhuoltotunti. Ilmoittaudu asiakaspalveluun tai cubemanagerin kautta.


    Lue lisää
  • Nyt laitetaan palautuminen uudelle tasolle

    KATSO TARJOUKSET!!!
    Tahdomme haastaa sinutkin suhtautumaan palautumiseen samalla vakavuudella kuin treeniin ja ruokavalioon.

    Ota RecoveryPump päivittäiseen käyttöön ja anna itsellesi mahdollisuus vahvempiin treenipäiviin, pienempään loukkantumisriskiin ja nopeampaan palautumiseen huippusuorituksista – jotta voit tehokkaamin tavoitella omaa parasta suoritustasi päivästä toiseen.


    Lue lisää
  • VIIKKOKORTTI

    Lomaviikko minne treenaamaan? K&M:lle
    Millainen paikka on K&M? Kokeile viikko ilman sitoumuksia hintaan 15€
    VIIKKOKORTTI palvelee monessa tarpeessa.


    Lue lisää
  • K&M:n saunaillat miehille ja naisille

    Nyt kannattaa olla K&M:n asiakas!
    Lokakuusta alkaen miesten ja naisten illat SPA:ssa.


    Lue lisää
  • Aloittelijalle ehdoton suosikki Active

    Kuntosaliharrastuksen aloittaminen ilman harjoitusohjelmaa ja tietämystä, kuinka laitteita käytetään lopahtaa usemmiten parin viikon sisällä. Jokaisen kuntosaliharrastuksen aloittaja aina kertoo joitakin tavoitteita miksi aloittaa harrastuksen. Eikö olisikin mukava harrastaa, kun tiedät että asettamasi tavoitteet ovat saavutettavissa?


    Lue lisää
  • Pienryhmä tositreenareille

    Treenaatko jo nyt kovaa, mutta kaipaat silti sitä viimeistä potkua?
    Haluatko kehittyä ja saada treeneistä kaiken irti? 
    Lähde Samulin matkassa liikkumaan kerran viikossa 6-hengen pienryhmässä. 


    Lue lisää
  • Kuntokeskus K&M ja Lahti Basketball yhteistyöhön

    Lahti Basketball ja Kuntokeskus K&M ovat solmineet yhteistyösopimuksen, jonka johdosta pelaajat ja valmentajat alkavat treenaamaan Lahen parhaalla salilla.


    Lue lisää

Kuukausikirjeet & Blogi

  • Lokakuun kuukausikirje

    Lue lokakuun kuukausikirje täältä ja ilmoittaudu samalla vuoden kuumimpiin pikkujouluihin!


    Lue lisää
  • Elokuun kuukausikirje

    Lue elokuun kuukausikirje täältä


    Lue lisää
  • Heinäkuun kuukausikirje

    Lue heinäkuun kuukausikirje täältä.


    Lue lisää
  • Avoimien ovien viikko

    Viime viikolla vietettiin vuoden 2018 ensimmäistä avoimien ovien viikkoa. Ohjelmassa oli treenejä, ruokaa, vaate- ja tuote-esittelyjä, vierailevia tähtiä, kuvauksia, hiustenlaittoa ja lapsille nukketeatteria. Viikko oli onnistunut ja kiitos kuuluu sitä teille kaikille, jotka osallistuitte avoimien ovien viikolle! Tässä tunnelmia viikolta.


    Lue lisää
  • Miten pitää omat uudenvuodenlupaukset?

    Vuosi on taas vaihtunut ja monille se tarkoittaa muutoksia. Uudesta vuodesta on helpompi aloittaa uusi elämä. Monilla siihen kuuluu uusi terveellinen elämäntapa. Valitettavan usein se kuitenkin epäonnistuu, kun alkuinnostus laantuu. Tässä on kuitenkin muutamia vinkkejä, joista toivottavasti löytyy apua monille.


    Lue lisää
  • Miten selvitä joulun yli ilman omantunnon tuskia?

    Sieltä se joulu tekee taas tuloaan ja monet odottavat sitä innoissaan. Joillekin joulu on kuitenkin stressaavaa aikaa, mitä sen ei todellakaan kuuluisi olla. Mietitään, mitä kaikkea voi syödä vai voiko mitään ja mitäs nyt tapahtuu, kun pitäisi sukuloida eikä lähteä salille? Joulu on kuitenkin kerran vuodessa ja elämä on tehty nautittavaksi, joten suosittelemme ottamaan siitä kaiken irti.


    Lue lisää
  • Terveellinen glögikakku

    Maistuvat jouluiset kakut ovat aina vähän ongelmallisia toteuttaa terveellisenä. Tämä kakku testattiin kuitenkin koekeittiössä toimivaksi eikä ollenkaan hullummaksi arvoiltaan. Tätä voi syödä hyvällä omallatunnolla ja tarjota vielä pikkujouluissa tai ihan joulupöydässä jälkiruokana.


    Lue lisää
  • Venyttely on tärkeä osa hyvinvointia

    Monet laiminlyövät kehoansa ja jättävät kehonhuollon ja venyttelyn tekemättä, vaikka se on ihan yhtä tärkeässä asemassa kuin lihaskuntoharjoittelu. Venyttely tukee treenaamista ja venyttävät lihaksien lisäksi myös jänteitä, verisuonia ja hermoja. Venyttelyllä voi myös poistaa lihaskipua- ja jäykkyyttä. Se myös parantaa liikkuvutta, joka helpottaa ihan joka päiväistä elämää. Venyttelyyn kannattaa aina panostaa, vaikka se tuntuu pieneltä asialta.


    Lue lisää
  • Kasvisruokavalio ja nyhtökaura-kookoscurryn resepti

    Kasvisruokavalio on viime aikoina ollut pinnalla ja syitä siihen on monia. Joillakin syyt voivat olla eettisiä, toisilla lähinnä terveydellisiä. Oli syy mikä tahansa, kasvisruokavaliota kannattaa ainakin kokeilla. Sen muotoja on monia erilaisia – jotkut eivät syö punaista lihaa, toiset eivät punaisen lihan lisäksi myöskään käytä kanaa tai kalaa ja jotkut eivät käytä mitään eläinperäisiä tuotteita. Usein lihattomassa liikkujan ruokavaliossa tulee huolenaiheeksi riittävä proteiininsaanti. Se on vähän monimutkaisempaa, mutta täysin mahdollista.


    Lue lisää
  • Lisäravinteet

    Ruokavalio on yksi tärkeimmistä asioista ihmisen hyvinvoinnin kannalta. Sitä ei koskaan pidä korvata millään lisäravinteilla. Lisäravinne on yleinen termi tuotteille, jotka jollakin tavalla täydentävät päivittäistä ravinnonsaantiamme. Lisäravinteet ovat kuitenkin hyvänä apuvälineenä ja nimenomaan ruokavalion lisänä saada tarpeeksi ravinteita maksimaalisen kehityksen takaamiseksi. Ne eivät kuitenkaan ole välttämättömiä kenellekään.


    Lue lisää
  • Ravintomyytit

    Ravintoon ja syömiseen liittyy paljon myyttejä ja erilaisia käsityksiä. Tässä tekstissä myyttejä on kumottu ja tarjottu vaihtoehtoisia ajattelutapoja.


    Lue lisää
  • Kuntosaliharjoittelun myytit

    Kuntosaliharjoitteluun liittyy paljon myyttejä ja väärinkäsityksiä. Niistä osa saattaa jopa haitata kehittymistä. Tässä on kumottu niitä ja pyritty oikaisemaan pinttyneitä ajatusmalleja.


    Lue lisää
  • Uunilohi kermaisella tomaatti-purjopedillä

    Ensimmäinen resepti lähti tästä jakoon! K&M tarjoaa terveellisiä ja helppoja reseptejä, joita voi syödä hyvällä omalla tunnolla ja jotka maistuvat varmasti kaikille.


    Lue lisää
  • Liikunta osa 4 – Yläkropan työntävät lihakset

    Yläkropan työntäviin lihaksiin kuuluvat rintalihakset, olkapäät ja ojentajat ja nämä ovat aika hyvä kombo treenata yhdessä. Tässä jutussa esimerkkejä hyvistä liikkeistä ja lopussa linkki YouTube-videoon.


    Lue lisää
  • Nordic Fitness Expo 2017

    Tämän vuoden NFE Lahden messukeskuksessa taputeltu kasaan ja hyvät fiilikset jäi messuista kuin itse kisoistakin. NFE tarjosi tänä vuonna laajimman ohjelmakattauksen ja tarjolla oli pelkällä messulipulla messutarjouksia, sporttimuotinäytöksiä, seminaareja, meikkivinkkejä, street workoutia, Ms. Fitness Finland -kilpailuja, kädenvääntöä ja tietenkin kansainväliset Ben Weider -kisat. Eli NFE:ssä ei todellakaan ole pelkkiä fitness-kilpailijoita ja kehonrakentajia, vaan jokaiselle pitäisi löytyä jotakin.


    Lue lisää
  • -25kg personal trainerin avulla

    Olen vajaa 40-vuotias lähihoitaja, perheeseen kuuluvat aviomies, kaksi teini-ikäistä lasta sekä sekalainen joukko eläimiä. Lihoin raskausaikana ja sen jälkeen olen jojoillut painon kanssa vuosia. Ylipainon myötä itsetuntoni oli huono ja koin alemmuuden tunteita normaalipainoisten seurassa ja myös häpeää omasta ulkomuodosta.


    Lue lisää
  • Treenileiri Turkin Alanyassa

    Ensimmäinen K&M:n treenileiri on nyt takana ja päällimmäisenä mielessä on ikimuistoinen viikko. Viikkoon sisältyi yhteisiä treenejä, hyvää ruokaa, shoppailua, nähtävyyksiä ja retkiä sekä mukavaa yhdessäoloa.


    Lue lisää
  • Ravinto osa 4 – Rasvat

    Rasvat ovat proteiinin ohella keholle välttämätön ravintoaine. Rasvalla on monia eri tehtäviä kehon toimivuuden takaamiseksi, kuten esimerkiksi energiantarpeen tyydyttäminen, aineenvaihduntatoiminnot, hermoston ja hormonien toiminta, ruumiin lämpötila sekä vastustuskyky. Rasvojen saannissa on tärkeää määrä, laatu ja ajoitus. Rasvoja kuitenkin vältellään liikaa lihomisen pelossa, vaikka keho tarvitsee niitä toimiakseen eivätkä ne lihota kohtuullisesti syötynä sen enempää kuin muutkaan ravintoaineet.


    Lue lisää
  • Synttäriviikko

    Kuntokeskus K&M juhlisti 8-vuotissynttäreitään koko viikon ajan 28.8-2.9. Viikko oli jälleen kerran onnistunut, uusia kasvoja näkyi ja hyvä fiilis tuntui koko viikon ajan. Tehdään tulevista vuosista ainakin yhtä hyviä kuin menneistä, yhdessä teidän kanssanne. Kuntokeskus K&M:n koko henkilökunta kiittää näistä vuosista ja mukavasta synttäriviikosta.


    Lue lisää
  • Ravinto osa 3 – Proteiinit

    Proteiini eli valkuaisaine on aminohappoketjusta koostuva yhdiste. Proteiinit ovat kaikkien solujen rakennusaineita ja siksi välttämätön elintoiminnoille. Proteiini on myös tärkeä ravintoaine, jolla ylläpidetään lihasmassaa ja estetään proteiinin puutoksesta aiheutuvia sairauksia. Tämän lisäksi proteiinit toimivat myös energianlähteenä, kuljetustehtävissä, veren hyytymisessä, hormoneina, nestetasapainon säätelyssä sekä vasta-aineina. Proteiinit lisäävät myös kylläisyyden tunnetta.


    Lue lisää
  • Kahdeksan vuotta Kuntokeskus K&M:llä

    Kuntokeskus K&M viettää tällä viikolla 8-vuotissynttäreitään. Näihin kahdeksaan vuoteen on mahtunut paljon erilaisia asioita.


    Lue lisää
  • Treenipäivä tavoitteellisille treenaajille Kuntokeskus K&M:llä

    Team Fit järjesti Kuntokeskus K&M:n tiloissa kaikille avoimen treenipäivän lauantaina 19.8. Päivä oli tarkoitettu tavoitteellisille treenaajille ja aiheena olivat raskaammat treenit ja niistä palautuminen. Päivän aikana jokaisella osallistujalla oli kaksi treeniä ja luento. Päivään osallistuikin 50 henkilöä. Valmentajina toimivat Sampo Kirjovaara, Johanna Koskinen, Antti Kousa, Rosa Virtanen ja Samuli Koutajoki.


    Lue lisää
  • Liikunta osa 3 – Selkä- ja hauistreenin esittely

    Selkä- ja hauistreeni on aika klassinen pari treenata yhdessä, koska molempaa lihasryhmää treenatessa treenaa myös epäsuorasti myös toista. Molempia lihasryhmiä voi treenata vaikka minkälaisin eri variaatioin, tässä muutama esimerkki. Tuntuma on molemmissa tärkeää, koska ilman sitä ei saa parasta mahdollista hyötyä.


    Lue lisää
  • Ravinto osa 2 – Hiilihydraatit

    Hiilihydraatit ovat yhdisteitä, jotka toimivat elimistössä energiaravintoaineina. Vaikka hiilihydraatit ovat yksi pääravintoaineista ja elimistö käyttää niitä pääsäntöisenä energian lähteenä, ei ne kuitenkaan ole välttämättömiä keholle. Niiden avulla kuitenkin jaksaa paremmin, vastustuskyky pysyy parempana ja treeneistä palautuminen helpottuu.


    Lue lisää
  • Liikunta osa 2 – Jalkatreenin esittely

    Jalkatreeni on yksi raskaimmista treeneistä, koska jaloissa on isot lihakset, joten se on kuluttavampaa. Jalkatreenin voi tehdä todella monella tavalla ja tyylillä.


    Lue lisää
  • -40kg ja sen tuomat mahdollisuudet

    Minua kuvaillaan usein onnistujaksi, koska muutin koko elämäni ja pudotin 40 kiloa painoa. En itse kuvaile itseäni sillä sanalla, mutta olen tehnyt paljon hyvää itselleni. Kannustan nyt siihen muitakin. Juuri siihen, että jokainen oppisi arvostamaan itseään, hyväksyisi itsensä sellaisena kuin on ja tekisi rakkaudesta itseään kohtaan omaa hyvinvointia edistäviä valintoja.


    Lue lisää
  • Liikunta osa 1 – treenaamisesta yleisesti

    Liikuntaa on monenlaista ja kaikki liikuntamuodot ovat hyväksi omalle terveydelle. Liikunta auttaa jaksamaan arjessa, koska se parantaa fyysistä toimintakykyä. Liikunta auttaa myös painonhallinnassa ja vain oikeanlaisella liikunnalla pystyy kasvattamaan lihaksia. Lihakset taas auttavat tuki- ja liikuntaelimistöä pysymään niin sanotusti kasassa. Liikunta myös ehkäisee monia sairauksia ja pitää elimistön toimintakykyisenä ja se lisäksi tukee mielen hyvinvointia.


    Lue lisää
  • Ravinto osa 1 – Ruuasta yleisesti

    Ravinto on se, jota jokainen ihminen tarvitsee ja jolla selviämme jokaisesta päivästä. Ihminen tarvitsee energiaa päivittäin kaikkiin elintoimintoihin, kuten aineenvaihduntaan, ruumiinlämmön ylläpitämiseen ja liikkumiseen. Ravintoa tarvitsee myös lihasmassan ylläpitämiseen ja kasvattamiseen.


    Lue lisää
  • Salin esittely ja siellä käyttäytyminen

    Nykyään kuntosalilla treenaaminen on monille arkipäivää ja siellä näkee paljon erilaisia ihmisiä. On nuoria ja vähän vanhempia, kisaajia sekä ihan aloittelijoita ja jokaisella heistä on ihan yhtäläinen oikeus käydä kuntosalilla.


    Lue lisää
  • Terveelliset elämäntavat kannattavat

    Jokainen saa elää haluamallansa tavalla, mutta miksei tästä elämästä ottaisi kaikkea irti ja satsaisi itseensä kunnolla? Kaikilla on kuitenkin vain yksi keho ja sen toimivuus helpottaa elämästä nauttimista kummasti.


    Lue lisää